RSS

Pages

BERSEDIA KE???

Salam...
TURN ON...AND PLAY...lalalaalala..cehh,,,TURNING DISKS:::
haa,,sblum tuh,,pic yg aku ltk smue nieyh aku nk share ngn kkwn sumer,,sbb ak dpt pOwn sbb der owg sdi shre kn kt aku..hihihi..sharing is caring, caring is lOving, loving is helping..hOpe anybOdy will gain sumting dr pic nieyh ea...

fuh,,at last dpt keep in type dgn site nieyh..bese r,,'adek' ksygn aku yg nmenye TOSHIBA uw msuk icu dOooh..ish2...sbnrnye byk gak r 'adek2' aku yg skit,,QnQ pOwn dah mcm tnt jerk...
erm,,lumrah r kn,,brg sumer akn rsak,,xder per yg kkl,,umOr plak maken ari mken pndek...
msuk taOn bru nieyh,,per ek azam bru eden,,, cewah..sptutnyer smmgnyer kite kne tnmkan azam,,n kuatkan semngat,,thus INSYA-ALLAH impian kite usehekan yerk...aja2 fighting!!hihihi


dalam sdr kiter da lalui byk bnder n perkare wktu 2009 uw kn...subhanallah..mse2...
summarize nye ak byk skit..hahaa..tp alhmdulillah Allah msih bg pluang bnfs kat muke bumi yang smken uzur nieyh n brade di smping fmily n kkawn yg diksihi,,cewah,,per2 pun tggungjwb kite bsme yerk plihare n pulihare sebeik mgkin k..

aku prnh dgr n bce kt sumwhere r,,nk share r nieyh,,psl personaliti..
erm,,der 3 jenis personaliti r scre basicnyer,,;pemikir, pencinta, pendamai..
stp stu der karekter msg2 taw...tuh scre ksrnye la,,yg mnarik nye,,elemen2 nieyh r mnjdi pksi pembntukn personaliti kite,,sbb manusie bleyh brubah,,dpends r kt fktor2 kn,,n semua is related each other,,sO per yg aku nk ckp kt sni psl khdupan sosial kite,,sbnrnye kite adlh slg mlgkapi antre stu sme lain...hkmahnye berlainan karakter stp owg spttnyer mnjdi stu mslh kt dri kite,,aslkan kite mnrimenye seadenye,,sO kite akn dpt seOptimum mgkin dlm hdup kite..gituh r lbih kurg,,
JADI....HARGAILAH SETIAP ORG DI SEKELILING KITA DAN BELAJAR MENERIMA DIRI SEADANYA,,KESEMPURNAAN AKAN TERBENTUK JIKA SALING MELENGKAPI ITU TERLAKSANA...=D


sat naa,,refresh ourself dlu ea..WHERE IS THE DOT??..erm,,,thinking3...tOinktOinktOink:::

tp kan,,kkdg terpikir gak cmner ek nk brubh scre drstik tabiat,,cthnye aku r kn..suke benOr ckp psl Org kn,,kire ngumpat r kn..Ampun yer!!hihihi..aku suke amek kate2 Rasulullah s.a.w.; "Jauhilah prasangka itu, sebab prasangka itu pembicaraan yang paling dusta" sO;BERDIAM ADALAH LEBIH BAIK..mmg btOl..byk hkmhnyer...
Rasulullah ada bersabda lagi;
"Hendaklah kamu selalu benar. Sesungguhnya kebenaran membawa kepada kebajikan dan kebajikan membawa ke syurga. Selama seseorang benar dan selalu memilih kebenaran dia tercatat di sisi Allah seorang yang benar (jujur). Berhati-hatilah terhadap dusta, sesungguhnya dusta membawa kepada kejahatan dan kejahatan membawa kepada neraka. Selama seseorang dusta dan selalu memilih dusta dia tercatat di sisi Allah sebagai seorang pendusta." HR. Bukhari.

nieyh,,buat rnungan aku sndri,,insyaAllah perubahan tu r usehe yg terbeik kn..kkwn ingt2 kn lah ea,,ak mmg mnusie lupe,,jahil,,mmg kne bmbing,,tlg ea..hihihi




dOakan kejayaan bersama yer,,,USAHA + DOA + TAWAKAL = INSYAALLAH..BERJAYA!

gudluck kekawan!!!

3 sharing.caring.loving.helping.:

N a W k A z L u F i A s : s A i F u L z A k W a N ® said...

ehem2...mcm knl je pic2 tu...
ehehehehe..
bgos2...terbaek r die nye posting kali ni..
tabik spring...
looking forward 4 another posting...hehehehe

p.s: x baek prasangke kn yg penting tht...(^_^)

I M A N said...

shh..klu knl diam2 jer ea

p.s: tuh r tbiat yg aku kne kkis nieyh..
p.s.s: i'm trying to let my life worth not worst,,so maafkn sgle kkrgn n kbiadapan aku k..hehehe

N a W k A z L u F i A s : s A i F u L z A k W a N ® said...

shhhh...hehehhe

p.s:smoge berjaye kikis..
p.s.s:jgn risau aq sentiase memaafkn..sedangkan nabi ampunkan umat..ini kn kite manusia biase...hehehe

yg penting (^_^) tht...heheheh